Regulamin miejskiego konkursu historycznego
„Mysłowice znane i nieznane”

 




I. Postanowienia ogólne:
1. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie „Mysłowicki Detektyw Historyczny” oraz Gimnazjum nr 2 im. Noblistów Polskich w Mysłowicach.
2. Konkurs skierowany jest do uczniów wszystkich mysłowickich szkół (podstawowych, gimnazjów, ponadgimnazjalnych) oraz dzieci i młodzieży do lat 20 zamieszkujących
na terenie miasta Mysłowice.
3.    W ramach uczestnictwa w konkursie należy przesyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. rozwiązanie zagadek historycznych,  które będą się ukazywać na blogu konkursowym: http://konkursmdh2015.blogspot.com

II. Patronat:
1.     Konkurs „Mysłowice znane i nieznane” organizowany jest pod honorowym  patronatem Prezydenta Miasta Mysłowice Pana Edwarda Lasoka.
2.     Patronat medialny nad konkursem objęli: Gazeta Mysłowicka oraz Telewizja Mysłowice.

III. Cele konkursu:
1.     Upowszechnianie wiedzy na temat historii Mysłowic.
2.     Poznanie ciekawych miejsc na terenie naszego miasta.
3.     Rozbudzanie ciekawości badawczej i poznawczej.
4.     Rozwijanie umiejętności docierania do różnych źródeł informacji.
5.     Kształtowanie poczucia więzi z własnym miastem i dzielnicą.
6.     Organizacja czasu wolnego w gronie rodzinnym, przyjaciół i znajomych.

IV. Warunki uczestnictwa:
1.    Konkurs skierowany jest do uczniów wszystkich mysłowickich szkół (podstawowych, gimnazjów, ponadgimnazjalnych) oraz dzieci i młodzieży do lat 20 zamieszkujących
na terenie miasta Mysłowice.
2.    Zgłoszenie do konkursu następuje poprzez wysłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dostarczenia wydrukowanego i podpisanego zgłoszenia do sekretariatu Gimnazjum nr 2 im. Noblistów Polskich. Do konkursu można przystąpić na każdym etapie jego trwania.
3. Wszystkie osoby, które wysłały zgłoszenia w formie elektronicznej i zostaną laureatami nagród zobowiązane są  do  podpisania kart zgłoszeniowych w dniu rozdania nagród.
4.    Wysłanie  formularza zgłoszeniowego może nastąpić jednocześnie z przesłaniem odpowiedzi na zadane zagadki.
5.     W przypadku, gdy osobą uczestniczącą w konkursie jest osoba niepełnoletnia zgłoszenie podpisuje opiekun.
6.     Konkurs polega na przesyłaniu  odpowiedzi na zagadki, które ukazywać będą się co miesiąc (od  stycznia 2015 r. do maja 2015 r.) na blogu konkursowym: http://konkursmdh2015.blogspot.com. Odpowiedzi przesyłać należy na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

V. Kontakt:
1.     Kontakt w przypadku pytań dotyczących konkursu:
Agnieszka Czarnota, tel. 515073347, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

VI. Termin konkursu, terminy zagadek, odpowiedzi i punktacja:
1.     Konkurs trwać będzie od 24. stycznia 2015 r. do 10. czerwca 2015 r. do godziny 24:00 (w tym okresie ukaże się 5 zestawów pytań konkursowych).
2.     24. dnia każdego miesiąca (od I do V 2015) o godzinie 20:00 na stronie http://konkursmdh2015. blogspot.com ukażą się pytania konkursowe.
3.    Odpowiedzi na pytania konkursowe ukazywać się będą 11. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zadano pytania (np. pytania ukazały się 24.01.2015 r. – odpowiedzi ukażą się 11.02.2015 r.),
4.     Punktacja:
-   osoby, które udzielą odpowiedzi w dniach 24-25 – otrzymują 10 pkt za każdą dobrą odpowiedź,
-    osoby, które udzielą odpowiedzi w dniach 26-27 – otrzymują 8 pkt za każdą dobrą odpowiedź,
-    osoby, które udzielą odpowiedzi w dniach 28-03 – otrzymują 5 pkt za każdą dobrą odpowiedź,
-    osoby, które udzielą odpowiedzi w dniach 04-10 – otrzymują 2 pkt za każdą dobrą odpowiedź,
-    błędne odpowiedzi nie będą punktowane,
-   odpowiedzi przysłane po wyznaczonym terminie nie będą punktowane.
5.    Odpowiedzi na pytania konkursowe należy przesyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
        W tytule e-maila z odpowiedziami należy podać imię i nazwisko uczestnika konkursu.
6.     Na każdy e-mail z odpowiedziami zostanie odesłane potwierdzenie otrzymania wiadomości. Jeżeli takie potwierdzenie nie dotrze będzie to oznaczało, że wiadomość wysłana przez uczestnika nie dotarła  na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

VII. Skład jury:
W skład zespołu oceniającego poprawność udzielonych odpowiedzi wejdą przedstawiciele Gimnazjum nr 2 i Stowarzyszenia „Mysłowicki Detektyw Historyczny”.

VIII. Rozstrzygniecie konkursu:
1.     Wszystkie punkty przyznane za przesłanie prawidłowych odpowiedzi zostaną zliczone,
a uczestnicy    którzy zebrali najwyższą liczbę punktów zostaną nagrodzeni.
2.    Dopuszcza się inną formę rozstrzygnięcia konkursu w zależności od ilości zgłoszonych uczestników.

IX. Ogłoszenie wyników konkursu:
1.    Ogłoszenie wyniku konkursu oraz wręczenie nagród odbędzie się  21 czerwca 2015 r. podczas III Pikniku Historycznego.
2.     Laureaci konkursu zostaną  wcześniej powiadomieni.

X. Uwagi dodatkowe:
1.    Rozstrzygnięcie zespołu oceniającego poprawność udzielonych odpowiedzi jest ostateczne (od werdyktu nie przysługuje odwołanie).
2.    Wszelkie sprawy nie uwzględnione w regulaminie rozstrzyga Organizator.
3.    Udział w konkursie jest równoznaczny z akceptacją regulaminu.